رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
گفت‌وگو|

رئیس کل دادگستری زنجان: ۹ پرونده قصاص در استان در سال ۱۴۰۲ به سازش ختم شده است

10:00 - 01 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۴۰۷۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری زنجان: ۹ پرونده قصاص در استان در سال ۱۴۰۲ به سازش ختم شده است
رئیس کل دادگستری زنجان گفت: با تلاش همکاران قضایی، شورای حل اختلاف، صلح یاران و ستاد صبر استان، طی سال گذشته تعداد ۹ فقره پرونده قصاص منجر به سازش شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی فرجی برحق در گفت‌‎وگو با میزان، رسیدگی به پرونده‌ها در شورای حل اختلاف برابر قانون سابق بر مبنای صلح و سازش که پشتوانه دینی و فرهنگی دارد انجام می‌شد که یک تفکر خوب و ارزشمندی است و با تلاش شورای حل اختلاف استان شاهد توفیقات خوبی در این راستا هستیم.

وی با اشاره به فلسفه تشکیل شورا‌های حل اختلاف و ایجاد صلح و سازش بین طرفین، افزود: یکی از محوری‌ترین کار‌ها در شورا‌های حل اختلاف که در آداب القضا نیز آمده، فیصله دادن به نزاع و خاتمه دادن به اختلافات است؛ نه صرفاً صدور حکم که توجه به این امر اجر و پاداش اخروی نزد پروردگار دارد.

رئیس‌ کل دادگستری زنجان با بیان اینکه استان زنجان در سازش در پرونده‌ها حتی پرونده‌های مهم و سنگین موفق عمل کرده است، گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا ۱۴ اسفند تعداد ۹ پرونده قصاص منجر به سازش شد که اقدام ارزشمندی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرجی برحق تاکید کرد: با توجه به اجرایی شدن تدریجی قانون جدید شورای حل اختلاف در استان زنجان شکل، حدود و صلاحیت‌ها تغییر کرده و شورا‌های حل اختلاف در آینده به صورت دادگاه‌های صلح فعالیت خواهند کرد، البته در کنار این دادگاه‌ها شورای حل اختلاف نیز به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *